نوشته شده توسط : تکنوگارد

 

راه های زیادی برای گوش دادن به موسیقی و بهبود کیفیت آن در خودرو وجود دارد، اما نصب یک باند ساده مقرون به صرفه ترین و سریع ترین راه برای افزایش کارایی است. باند خودرو در اندازه ها، شکل ها، انواع و کارایی های مختلف در بازار موجود است که ممکن است هنگام انتخاب خریدار را دچار سردرگمی کند. از این رو در این مقاله قصد داریم نکات کاربردی و مهم هنگام خرید باند خودرو را به صورت ساده و روان توضیح دهیم.

نکات خر ید باند ماشین

1- نوع باند خودرو

اولین نکته ای که بعد از خرید ضبط خودرو باید در نظر بگیرید نوع باند است. در حالت کلی و در یک تقسیم بندی کلی دو نوع اصلی باند داریم شامل:

  • باندهای کامپوننت
  • باندهای فول رنج

باندهای کامپوننت به دلیل طراحی که دارد، بهترین کیفیت صدا را ارائه می دهند. اجزای باند کامپوننت که شامل یک جفت ووفر، توییتر و کراس اوور است از یکدیگر جدا هستند. نصب آسان و پخش عالی از ویژگی های باند کامپوننت می توان به نصب راحت و پخش عالی اشاره کرد. با این حال، قیمت بالاتری نسبت به باند فول رنج دارد. اما اگر به دنبال سیستم صوتی پیشرفته تری هستید، گزینه خوبی خواهند بود. باند خودروی فول رنج که به آن درایور فول رنج نیز گفته می شود، شبیه به اسپیکر مادری است که تمام اجزای داخل آن را دارد. باند فول رنج با توجه به نوع برند تولیدی می تواند طیف وسیعی از فرکانس های مختلف را از سیستم صوتی پخش کند، اما اگر در فضای مناسب قرار نگیرد، کیفیت صدا به شدت کاهش می یابد. نصب باندهای فول رده نسبت به باندهای کامپوننت راحت تر و قیمت پایین تری دارند که می تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که می خواهند باندهای فابریک خودرو را جایگزین کنند باشد.

2- کیفیت صدای باند ماشین

 کیفیت صدا یکی از مهمترین نکات در خرید باند ماشین می باشد. به همین دلیل هنگام خرید باند ماشین باید عرض و دامنه صدا را بررسی کنید. سیستم های صوتی اتومبیل دارای فرکانس های خاصی هستند که بر کیفیت صدا تأثیر می گذارد. هرچه فرکانس بالاتر باشد، کیفیت صدا بهتر است. فرکانس صدای طبیعی در بالاترین نقطه 20000 هرتز و در پایین ترین نقطه 10 هرتز است. با این حال، توجه داشته باشید که برای داشتن صدایی با کیفیت، نیازی به انتخاب باند فرکانس بالا ندارید.

3- حساسیت صدای باند خودرو

حساسیت صدای باند خودرو به حداکثر توان خروجی سیستم صوتی بستگی دارد. اگر باند سیستم صوتی خودرو کم مصرف باشد، مثلاً 15 وات یا کمتر (در خروجی باند)، حساسیت باند باید بیش از 90 دسی بل باشد. اکثر سیستم‌های صوتی خودرو که در کارخانه نصب می‌شوند، انرژی کارآمدی دارند. سیستم‌های صوتی پرقدرت معمولاً از تقویت‌کننده‌های داخلی استفاده می‌کنند که به یک باند با حساسیت کم نیاز دارند. اگر دسیبل مناسب و درست (حساسیت صدا) را تهیه کنید، صدای خوبی از باندها خواهید شنید.

4- هماهنگ کردن قدرت باند ماشین

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید باند ماشین برای سیستم صوتی ماشین خود باید در نظر بگیرید، میزان توانایی و قدرت بین باند و ضبط است. این نکته به شما امکان می دهد تا میزان توان خروجی باندها را کنترل کنید. این بدان معناست که توان خروجی توان ضبط باید با توان باند پخش مطابقت داشته باشد. یک سیستم صوتی با آمپر قدرتمند به باندهایی با توان عملیاتی نزدیک به توان خروجی نیاز دارد.

5- باند ماشین دو طرفه یا سه طرفه؟

 رایج ترین باندهای خودرو دو طرفه و سه طرفه هستند. باندهای دو طرفه که باندهای کواکسیال نیز شناخته می شوند از یک ووفر و یک توییتر تشکیل شده اند. در حالی که باندهای سه طرفه دارای ووفر، توییتر و میدرنج هستند و فرکانس صوتی بالاتری دارند. اگر تازه مالک خودرو هستید، بهتر است باندهای دو طرفه را انتخاب کنید، آنها مقرون به صرفه تر هستند و نصب راحت تری دارند. اما اگر سال ها تجربه رانندگی دارید و ماشین دارید می توانید سه راه را انتخاب کنید. البته برخی از برندهای تولید کننده باند، مدل های 4 و 5 وجهی را نیز طراحی و به بازار عرضه کرده اند.

6- اجزای سازنده باند خودرو

مواد و اجزای سازنده باند تاثیر زیادی بر کیفیت صدا و عمر سیستم دارند. باند ماشین از سه قسمت مهم تشکیل شده است که هنگام خرید باید آن ها را بررسی کنید

  • توییتر از مواد نرمی مانند ابریشم، پلی اورتان یا منسوجات دیگر ساخته شده است تا بتواند صدای گرم را در باند منتقل کند. اما توییتر با مواد سخت تری مانند سرامیک، گرافیت یا فلز تولید می شود که می تواند تمام صداها را به خوبی در عمق باند پخش کند. بهترین پوشش برای این قطعه لاستیک است، اما برخی از تولیدکنندگان برای تولید آن از پارچه یا مقوا استفاده می کنند.
  • ساختار ووفر سبک است و در تولید صداهای اولیه موثر است. ووفرها برای پخش صدای با فرکانس پایین طراحی شده اند که به دو قسمت میانی ووفر و ساب ووفر تقسیم می شوند. بهترین ماده برای ساخت ووفر پلی پروپیلن است تا بتواند صداهای باس را به دقت پخش کند.

7- انطباق باند و خودرو

اگرچه باندها ارزش وسیله نقلیه را افزایش نمی دهند، اما می توانند لذت رانندگی را افزایش دهند. مطلقا هیچ کس دوست ندارد یک بند ماشین با کیفیت پایین در ماشین مدل بالا خود داشته باشد. بنابراین تطبیق باند با نوع خودرو بسیار مهم است. قبل از اینکه برای خرید باند بیرون بروید، جمع آوری اطلاعات کامل در مورد بانداژهای موجود در بازار بسیار مهم است. برای خرید باند باید مدل، نوع و سال ساخت خودرو را در نظر گرفت.

8- قیمت باند خودرو

باندهای با کارکردهای مختلف قیمت های متفاوتی دارند. باندهای ساده بسیار مقرون به صرفه هستند در حالی که باند با سیستم پیشرفته و راندمان بالا بسیار گران است. بنابراین قبل از خرید باند، باید بودجه خود را مشخص کنید. سعی کنید ویژگی ها و قابلیت های بیشتر باند را در نظر بگیرید. اندازه باند بر عملکرد کلی و بازتاب صدا تأثیر نمی گذارد، اما بر قیمت تأثیر می گذارد.

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تکنوگارد

 

همانطور که می دانید رانندگی در شب به دلیل دید کم و تاریکی راننده خسته کننده و خطرناک است. استفاده از چراغ های مناسب برای رانندگی در شب باعث می شود دید بهتری داشته باشید و مسیر برایتان خسته کننده نباشد. هدلایت خودرو علاوه بر تاثیر بر دید شما بر سلامت و استهلاک خودرو نیز تاثیر می گذارد. به همین دلیل است که خرید چراغ خودرو نیاز به دقت زیادی دارد. بسیاری از رانندگان نمی دانند که برای رانندگی در شب از چراغ های جلو یا زنون استفاده کنند. در این دفتر قصد داریم به شما بگوییم کدام چراغ جلو یا زنون بهتر است

آشنایی با هدلایت و زنون

قبل از اینکه به تفاوت های هدلایت و زنون بپردازیم ابتدا شما را با این دو چراغ آشنا می کنیم.  اگر یک لامپ خریداری می کنید، فروشندگان معمولاً لامپ های چراغ جلو را توصیه می کنند. از چراغ های LED در ساخت چراغ های جلو استفاده می شود. برای ساخت لامپ چراغ جلو از هیچ گاز یا رشته ای استفاده نمی شود و انرژی الکتریکی فقط LED ها را برای انتشار نور تحریک می کند. به همین دلیل است که چراغ جلو برای روشنایی به انرژی کمتری نیاز دارد.

تکنولوژی HID در چراغ های زنون استفاده می شود. این چراغ ها در محفظه ای قرار دارند که حاوی گاز زنون است. با القای انرژی الکتریکی به آن، گاز زنون متحرک شده و پس از رسیدن گاز به حد معینی، انرژی تولید شده را به صورت نور ساطع می کند. به همین دلیل باید جریان زیادی به این لامپ ها القا شود و یک ترانسفورماتور کوچک در کیت گنجانده شده است. نور ساطع شده از چراغ های زنون قدرت زیادی دارد.

برای خرید ریموت پارکینگ نوربالا روی لینک بزنید.

شدت نور چراغ های جلو و زنون چقدر است؟

یکی از مهم ترین عواملی که مشتریان برای خرید چراغ های جلو یا زنون دارند، شدت نور آن است. شدت نور چراغ ها بر اساس واحدی به نام لومن است. هدلایت و لومن زنون با یکدیگر متفاوت هستند.

به عنوان مثال، گاهی اوقات شدت نور یک چراغ جلو 8000 لومن و یک زنون 6000 لومن است. به طور کلی شدت نور زنون و چراغ های جلو بیش از 5000 لومن است. برای اطلاع دقیق تر از میزان روشنایی هر یک از این چراغ ها باید به مدل آن توجه کنید. اما در کل میزان نفوذ، وضوح تصویر و روشنایی لامپ های زنون بیشتر است. مصرف انرژی آنها چراغ های جلو برای روشنایی انرژی کمتری از خودرو دریافت می کنند. زنون برای شروع روشنایی به جریان چند هزار ولتی نیاز دارد. این جریان توسط ترانس مخصوص آن تامین می شود و قدرت خودرو را از 12 به چند هزار افزایش می دهد. زنون ها به دلیل گازی بودن به انرژی بیشتری نیاز دارند.

آیا چراغ جلو ایمن تر است یا زنون؟

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب چراغ جلو و زنون باید به آن توجه کنید امنیت آن است. لامپ های زنون از محفظه هایی ساخته می شوند که در آن گاز زنون قرار می گیرد. اگر لامپ زنون بشکند یا آسیب ببیند، گاز آن آزاد شده و مضر است. همچنین یک ترانس در زنون ها وجود دارد که باعث آسیب به سیستم الکتریکی خودرو و کامپیوتر خودرو می شود. چراغ های جلو به دلیل ساختار پیشرفته ای که دارند چنین مشکلاتی را ایجاد نمی کنند. از طرف دیگر، چراغ های جلو امنیت بیشتری دارند.

طول عمر چراغ های جلو و زنون چقدر است؟

هم چراغ های جلو و هم چراغ های زنون عمر طولانی دارند، اما چراغ های جلو به دلیل ساختار پیشرفته ای که دارند بهتر از زنون هستند. برخی از چراغ های جلو دارای فن هایی هستند که به دلیل این ویژگی دیرتر از چراغ های معمولی فرسوده می شوند. زیرا از گرم شدن آن جلوگیری می کنند. اما زنون ها به دلیل ماهیتشان طول عمر کمتری دارند. چراغ های جلو و زنون چگونه کار می کنند؟ می توان از آنها به عنوان چراغ مه شکن، نور کم، نور بالا و غیره استفاده کرد. اگر نمی توان از چراغ های زنون برای نور زیاد استفاده کرد. زیرا لامپ های زنون کمی تاخیر دارند و این باعث استفاده از چراغ های جلو در نور بالا شده است.

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تکنوگارد

 

امروزه اکثر دزدگیرهای خودرو دارای خروجی پمپ صندوق پران هستند. با خرید پمپ صندوق پران و اتصال آن به این خروجی که در دزدگیر تعبیه شده است، با استفاده از ریموت می توانید درب صندوق پران را باز کنید. پمپ صندوق پران اتومبیل یکی از پرفروش ترین لوازم دزدگیر خودرو است. صندوق  پران یکی از آپشن های محبوب خودرویی است که با استقبال گسترده ای روبرو شده است. پمپ صندوق پران وسیله ای است که به قفل صندوق عقب وصل می شود. سپس می توانید بدون کلید و با استفاده از دکمه روی ریموت در صندوق عقب خودرو را باز کنید. پمپ صندوق عقب یکی از لوازم جانبی دزدگیر خودرو است که برای خرید و نصب آن نیاز به نصب دزدگیر دارید.

پمپ صندوق پران در یک نگاه کلی

دنیای خودروسازی و قطعات مرتبط با آن با استفاده از تکنولوژی مدرن توسعه یافته است. این پیشرفت و تکامل به نوبه خود زیبایی و راحتی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می آورد. یکی از آپشن های مورد نیاز خودرو که مورد پسند عموم نیز می باشد، پمپ صندوق عقب خودرو است. صندوق پران وسیله ای است که به قفل صندوق عقب متصل می شود و با استفاده از اهرم کنار صندلی یا کلید دزدگیر ماشین تصویری یا ساده می توانید در صندوق عقب را بدون کلید باز کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دلایل مختلف از جمله درگیر شدن دست و خرید زیاد امکان بازکردن در صندوق عقب خودرو با دست یا سوئیچ وجود نداشته باشد پس در چنین مواقعی می توانید به عقب خودرو نزدیک شوید و با حرکت پا در زیر صندوق عقب، صندوق به طور خودکار باز می شود و با تکرار اینکار، صندوق بسته می شود.  

البته این امر در صورتی امکان پذیر است که ریموت و سوئیچ ماشین همراهتان باشد چراکه در صورت نبود آن و نزدیک نبودن به خودرو، این حرکت و باز و بسته شدن صندوق امکان پذیر نخواهد بود. فرض کنید وقتی از خرید به خانه می آیید و می خواهید وسایلتان را از صندوق عقب ماشین بردارید، در این زمان دیگر نیازی نیست وسایل را روی زمین بگذارید تا در صندوق عقب ماشین را ببندید، به راحتی می توانید از صندوق عقب استفاده کنید و با حرکت پای خود را زیر درب عقب، درب صندوق عقب را به راحتی ببندید و به راه خود ادامه دهید. با استفاده از پمپ صندوق پران، راحتی و آسایش را برای خود و خانواده خود به ارمغان خواهید آورد.

نحوه نصب پمپ صندوق پران

برای نصب پمپ صندوق پران لازم است که ابتدا یک کلید صندوق پران را مطابق با سلیقه خود تهیه می کنید. توجه داشته باشید که کلید جعبه پران دارای 4 پین است که دو پایه آن مربوط به چراغ داخل کلید و 2 تای دیگر مربوط به برق می باشد. نکته اینجاست که در کلیدهای جعبه پران نه لامپی وجود دارد و نه اینکه می توان در آن لامپ قرار داد، زیرا عکس روی کلید رنگی است و نور از آن عبور نمی کند. بنابراین فقط دو تا از پایه های کلید کار می کنند، اگر کلید را باز کنید، متوجه می شوید که به کدام دو پایه نیاز دارید. برای اتصال سیم ها ابتدا باید دو سیم از قفل مرکزی که زیر پای راننده قرار دارد و به صورت مستطیل یا مکعب مشکی است بردارید. یک سیم از + یونیت و یک سیم از یونیت پران، سپس این دو سیم را به دو پایه کلید متصل می کنید و کار نصب تمام می شود.

چرا داشتن پمپ صندوق پران ضروری است

 درب صندوق برخی از خودروها تنها با کمک سوئیچ یا اهرم زیر صندلی باز می شود. این موضوع می تواند برای دارندگان این خودروها ناراحت کننده باشد. صندوق پران این مشکل را حل کرده است.  مثلا در خودروی ال نود حتی اهرمی برای باز کردن در صندوق عقب وجود ندارد. بنابراین برای بازکردن صندوق باید ابتدا خودرو را خاموش کنید و سپس درب صندوق را با سوئیچ باز کنید. این موضوع گاهی اوقات باعث نارضایتی راننده می شود. اما این مشکل کاملا قابل حل است. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید با خرید پمپ صندوق پران می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید.

چگونه پمپ صندوق پران را نصب کنیم؟

نصب پمپ صندوق پران ماشین کار سختی نیست اما بهتر است برای نصب آن از یک نصاب کمک بگیرید. برای اینکه از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. پس از نصب پمپ، درب صندوق عقب خودروی شما با فشردن دکمه ای روی ریموت کنترل باز می شود. هزینه خرید این دستگاه در مقایسه با کاربری بالای آن بسیار مناسب است. البته برای نصب آن باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید. اما به طور کلی هزینه ای که برای نصب صندوق پران می پردازید ارزش کارایی آن را دارد.

انواع پمپ های جعبه پران

عملکرد و کاربرد همه پمپ های صندوق پران یکسان است اما لازم است پمپ صندوق پران با خودروی شما سازگار باشد. به عنوان مثال، برخی از پمپ ها فقط مختص یک مدل خودرو هستند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. در حالت کلی پمپ صندوق پران 2 سیم و 5 سیم داریم که عملکرد آنها در حالت کلی یکسان است ولی برای ماشین های مختلف قابل نصب هستند. در ادامه درباره پمپ صندوق پران 2 سیم توضیح خواهیم داد.

پمپ صندوق پران 2 سیم

پمپ صندوق پران باید به خروجی پمپ کیت دزدگیر وصل شود تا بتوانید با استفاده از ریموت در صندوق عقب را باز کنید. به طور کلی تمامی دزدگیرها دارای خروجی پمپ هستند و امکان اتصال پمپ به کیت آنها وجود دارد. البته بهتر است مطمئن شوید که دزدگیر که خریداری می کنید تمام خروجی های مورد نیاز شما را داشته باشد. نصب پمپ صندوق پران کار سختی نیست و به همین دلیل هزینه نصب آن زیاد نیست. صندوق پران دو سیم در تمام خودروهایی که صندوق عقب دارند امکان پذیر است. به عنوان مثال پمپ صندوق پران دو سیم برای خودروهایی مانند پراید، پرادو، پرشیا و ... مناسب است، این مدل صندوق عقب را می توان روی خودروهایی مانند نیسان، وانت و ... نصب کرد زیرا چنین خودروهایی صندوق عقب ندارند.

 


:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تکنوگارد

 

رانندگی در ساعات شلوغی یا پیمودن این مسافت در خودروی شما استرس کمتری دارد زمانی که موسیقی خوبی از طریق بلندگوهایتان پخش می شود. سیستم موسیقی خودرو یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که افراد کمی در انتخاب خودروی خود به آن توجه می کنند. بسیاری از علاقه مندان به صدا، قبل از اینکه از آخرین موتور ارائه شده توسط شرکت خودروسازی، مطلع شوند، از سیستم صوتی آن باخبر می شوند و آن را مورد بررسی قرار می دهند. حتی زمانی که از چنین افرادی بپرسید که چه چیزی در یک ماشین مهم است، بدون شک می گویند خرید ضبط ماشین خوب اولویت است.  در کنار یک ضبط خوب، داشتن یک سیستم صوتی قوی و باند حرفه ای بسیار مهم است. وقتی صحبت از بلندگوهای سیستم موسیقی ماشین شما می شود، لازم نیست به آنچه شرکت به شما می دهد بسنده کنید. شما گزینه های خود را برای انتخاب دارید.

در این مقاله قصد داریم بلندگوهای گرد و بیضی را مقایسه کنیم نه از نظر ظاهری بلکه از این نظر که کدام بلندگو برای ماشین شما مناسب تر است. کدامیگ کیفیت صدای بهتری دارند؟

بلندگوهای گرد

شکل دایره ای باند ماشین توزیع یکنواخت امواج صوتی از بلندگوها را تسهیل می کند. صدایی که از بلندگوهای گرد می‌آید هماهنگ‌تر و یکنواخت‌تر است، بنابراین جلوه کلی بهتری به شما می‌دهد. اگر متوجه شوید، همه اجزای دیگر مانند ساب ووفر و توییتر نیز گرد هستند. اینها اجزای گرد مجزا هستند که یک بلندگوی گرد با اندازه کامل را تشکیل می دهند. شکل به ساب ووفرها کمک می‌کند تا فرکانس‌های پایین را مدیریت کنند، در حالی که همان شکل گرد به توییترها کمک می‌کند تا فرکانس‌های بالا را به بهترین نحو مدیریت کنند.

بلندگوهای بیضی شکل

اینها اساساً بلندگوهای کواکسیال 6x9 یا 6x8 هستند تا درایورهای چندگانه بلندگو را در یک واحد تسهیل کنند. شکل بیضی شکل، با کناره های کشیده، فضای کافی برای نصب درایورهای متعدد را در اختیار شما قرار می دهد. یک واحد. بنابراین، در فضای زیادی صرفه جویی می کنید.

وقتی بلندگوهای بیضی شکل را در ماشین قرار می دهید، فضای کمی را اشغال می کنند اما دارای اجزای زیادی هستند که در یک واحد قرار می گیرند. بلندگوهای بیضی به شما امکان می دهند حتی کیفیت صدای بهتری داشته باشید. اگر فضا باریک باشد.

کدامیک بهتر است؟ گرد یا بیضی؟

بلندگوهای گرد و بیضی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل است که هر دو شکل بلندگو سهم بازار خوبی دارند و بسیاری از شرکت ها هر دو را برای برآورده کردن خواسته های مشتری ارائه می دهند.

 1- کیفیت صدا

بلندگوهای دایره ای شکل، ارتباط بهتری بین اجزای مختلف درون اسپیکر ایجاد کرده و این ارتباط را راحت می کند. و از آنجایی که  فرکانس جداگانه برای هر محدوده تولید می شود، کیفیت صدای بلندگوهای گرد بهتر است و خروجی بهتری به گوش شما خواهد رسید. این یکنواختی در بلندگوهای بیضی وجود ندارد.

2-  طراحی

در بلندگوهای گرد، صدای متقارن، بازتولید بهتر صدا را تسهیل می کند. صدا در اسپیکرهای دایره ای شکل به طور یکتواخت پخش می شود به همین دلیل صدای هماهنگ تری در فضا پخش خواهد شد.

3- فضای اشغال شده در ماشین

در اینجا باید توجه داشته باشید که بلندگوهای گرد در مقایسه با بلندگوهای بیضی، فضای بیشتری را در خودروی شما اشغال می کنند. اگر بلندگوهای خودروی خود را ارتقا دهید، ممکن است فضای کافی برای بلندگوهای گرد بزرگتر نداشته باشید.

از طرف دیگر، بلندگوهای کواکسیال بیضی ممکن است فضای کمتری را اشغال کنند. آنها به طور کلی بر روی قاب ها و محفظه ها نصب می شوند. این شکل زمانی استفاده می شد که نیاز به حداکثر کردن فضا وجود داشت. پهنای بلند کنار هم و پانل پشت به جلو کوتاه‌تر به این اسپیکرها کمک می‌کند تا بهتر از بلندگوهای گرد در خودروها جا بیفتند.

4- باس

بلندگوهای گرد با اینکه فضای زیادی را اشغال می کنند اما بیس بهتری دارند و صدای باکیفیت تر و دلنشین تری به شما می دهند. نبنابراین زمانی که قصد خرید اسپیکر گرد داشتید، حتما به فضای کافی برای نصب آن را نیز در نظر بگیرید.  

وقتی بلندگوهای باس کامپوننت را تعویض می کنید، باید بلندگوها و توییترهای رده متوسط را ارتقا دهید. تنها در این صورت است که کیفیت کلی صدای شما بهتر و متعادل تر می شود. بدون این، باس شما ممکن است بر صداهای دیگر غلبه کند، بنابراین جلوه های صوتی کلی شما را به خطر می اندازد. بله، شما ممکن است دوست داشته باشید که بیس شما برای آن ضربات پمپاژ بالاتر و عمیق تر باشد، اما بدون مید. دسته بندی خوب، تنها چیزی که ممکن است بشنوید ضربات باس ثابت است که موسیقی مفیدی نیست.

5- هزینه

با توجه به تمام مواردی که گفتیم طبیعی است که بلندگوهای گرد گرانتر از بیضی هستند. نصب بلندگوهای گرد کار آسانی نیست. اگر بلندگوهای جدید شما بزرگتر و گردتر هستند، ممکن است به ابزارهای حرفه ای برای اصلاح  جای بلندگوهای خودروی فعلی خود نیاز داشته باشید. همه اینها در کنار هم می تواند یک امر پرهزینه باشد.

دیگر با شماست که بخواهید کدامیک از باندها را ترجیح دهید و تشخیص دهید که کدامیک برای شما مناسبتر هستند.

نکات خرید بلندگو مناسب خودروی شما

قبل از خرید بلندگو حتما به فضای موجود در ماشین خود توجه کنید. ناگفته نماند که شما نباید فقط اندازه بلندگو را در نظر بگیرید بلکه باید یک فضایی برای کل سیستم صوتی در نظر داشته باشید. چراکه زمانی که قصد دارید اسپیکر خود را تعویض کنید، ممکن است لازم باشد که آمپر را نیز عوض کنید بنابراین این مورد را فراموش نکنید.

همچنین به بودجه خود نگاه کنید. چنانچه مشکلی در هزینه ندارید بلندگوهای گرد را انتخاب کنید ولی اگر محدودیت دارید، بلندگوهای بیضی و یا بلندگوهای گرد با قیمت مناسبتر را انتخاب کنید.

قبل از تمام این موارد، به این سوال جواب دهید که چه نوع کیفیت صدایی می خواهید و به دننبال چه چیزی هستید. صدای بم دوست دارید یا زیر؟ بیس دار گوش می دهید یا ساده؟ بنابراین در هنگام خرید به این موارد نیز دقت کنید و یک بلندگوی خوب بخرید.

نتیجه

هم بلندگوهای گرد و هم بیضی در اتومبیل و سایر سیستم های موسیقی استفاده می شود. هر دو مزایا و معایب خود را به اعتبار خود اضافه می کنند. اگر به دنبال کیفیت صدای برتر بدون محدودیت بودجه یا فضا هستید، قطعا بلندگوهای گرد برای نیازهای شما مناسب تر هستند. اگر محدودیت‌هایی دارید اما نمی‌خواهید تجربه موسیقی خود را به خطر بیندازید، بلندگوهای بیضی می‌توانند به شما کمک کنند.

   

 

 


:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 | نظرات ()